Onze klantcase op Next Learning 2017: Cygnific onboarding, van klassikaal naar blended!

Onboarding bij het Sales & Service Centre van Air France KLM:
Van een klassikale naar een blended aanpak!

Cygnific is het grootste Sales & Service Centre van Air France KLM.  Ze bedienen met bijna 800 internationale collega’s maar liefst 19 Europese landen.

Be the best, set the trend, reach the top!

Om deze visie van Cygnific in de praktijk te brengen, is een goede basis in de vorm van een onboardingprogramma van essentieel belang. Als medewerker moet je aan de ene kant leren werken met de verschillende complexe systemen. Tegelijkertijd is het belangrijk dat je excellente customer service biedt aan de klant.

De grootste uitdagingen waren:

  • Ondersteunen van leren op de werkplek
  • Inkorten van de totale opleidingstijd
  • Overzichtelijk aanbieden van de informatie
  • Bevorderen van leren over afdelingen en functiegebieden
  • Mogelijk maken van plaats- en tijdonafhankelijk leren
  • Monitoren ontwikkeling van nieuwe medewerkers

Onze oplossing

We ontwikkelden een compleet blended programma dat bestaat uit e-learning, klassikale sessies, coaching en ondersteunende documenten voor op de werkplek. De basis van het programma is een gamified platform dat we op maat ontwikkelden voor Cygnific. De medewerkers geven met behulp van dit platform zelf vorm aan hun ontwikkelproces.

Voor het onboardingprogramma bedachten we de volgende opbouw:

  1. Train your knowledge
  2. Practice your skills
  3. Perform like a pro

Deze aanpak is inmiddels de nieuwe standaard binnen een groot deel van Air France KLM voor het effectief opleiden van medewerkers.

Resultaten

Het nieuwe onboardingprogramma is een paar maanden geleden live gegaan. We zijn trots op de resultaten die we al hebben geboekt!

  • Het gamified platform ontzorgt Cygnific in het gehele onboardingproces.
  • We hebben het onboardingprogramma efficiënter gemaakt en met 8 dagen ingekort.
  • De klassikale sessies zijn gericht op het toepassen van het geleerde in plaats van feitenkennis, dit maakt de sessies nuttiger voor de deelnemers en leuker voor trainers.

Meer weten?
Op het Next Learning Event 18 april in de Brabanthallen in Den Bosch neemt Varun Sawhney, Team Lead Training & Development van Cygnific, je mee in wat deze nieuwe aanpak voor de trainers en nieuwe medewerkers betekent.

Sessie: 15.40 – 16.35 uur, Zaal: Dexter 15

Of neem contact met ons op!

Tot de 18e april!

Menu