Albert Heijn heeft een nieuwe merkstrategie geïntroduceerd waarbij de focus op verse producten ligt. Om ervoor te zorgen dat deze strategie ook door de medewerkers wordt uitgedragen, heeft AH inBrain gevraagd om de bestaande en nieuwe medewerkers van de versafdelingen een leertraject aan te bieden over de nieuwe strategie en werkprocessen op hun afdeling.
Samen met Albert Heijn hebben we een basisopleiding en meerdere functieopleidingen ontwikkeld. De opleidingen bestaan uit brainsnacks (micro-learning) en praktijkopdrachten. Hiermee worden nieuwe en bestaande medewerkers klaargestoomd om volgens de strategie van Echt vers aan de slagte gaan. De brainsnacks zijn mobile first, maar werken ook goed op de desktop of tablet. Zo kunnen medewerkers op elke gewenste plek en tijd leren! Dit doen ze vanaf het online leerplatform dat we geheel in stijl van Albert Heijn hebben ingericht. |
Om te zorgen voor goede en snelle afstemming en een eenduidige tone of voice, hebben wij gedurende dit project met een klein team één dag in de week bij Albert Heijn op locatie gewerkt. We werkten in korte cycli waarbij steeds deelproducten werden ontwikkeld, gereviewd en bijgestuurd. Dit heeft geresulteerd in een volledig nieuwe opleidingstraject waarmee nieuwe en bestaande medewerkers in korte tijd worden (her-)opgeleid tot Master in Vers!