De ANWB was op zoek naar een onboarding module waarin nieuwe medewerkers welkom worden geheten en kennis maken met de verschillende bedrijfsonderdelen van de ANWB. Bij beide onderwerpen moest de beleving van de medewerker centraal staan.
De module start op een centrale ontmoetingsplek: ‘De rotonde’ bij het hoofdkantoor van ANWB. Dit is een 360˚ graden hoofdmenu van waaruit de deelnemer de verschillende onderdelen kan doorlopen. Daarnaast maakt de medewerker kennis met alle bedrijfsonderdelen van de ANWB door beeldende en interactieve werkvormen, verhalen van collega’s en de ervaringen van leden. Op deze manier maakt de medewerker op een visuele en speelse manier kennis met de ANWB.
De onboarding module is een visueel aantrekkelijke module. Foto’s en video’s spelen hierbij een cruciale rol. Deze zorgen namelijk voor herkenning wanneer de nieuwe medewerker daadwerkelijk aan de slag gaat en vergroot de beleving tijdens het volgen van de module. Nieuwe medewerkers maken op een interactieve en visuele manier kennis met de ANWB en voelen zich onderdeel van de organisatie.