inBrain

brainsnacks.

Meten = weten

Onlangs hadden wij de eerste editie van Tasty Talk bij inBrain. Het concept: drie sprekers presenteren elk 30 minuten over e-learning gerelateerde onderwerpen met tasty

Meer lezen

Nooit meer ADDIE?

ADDIE is al enige tijd de koningin van de ontwikkelmethodes. Mijn eerste kennismaking met het ADDIE-model (Analyze, Design, Develop, Implement, and Evaluate) was tijdens mijn

Meer lezen

E-learning tool

Van een online lineaire cursus met simpele invuloefeningen tot een scenario based learning of serious game, er is ontzettend veel mogelijk met e-learning. Stel u

Meer lezen

De Kahn Academy

Een tijdje terug sprak ik met wat kennissen over hoe learning toegepast wordt in hun organisatie. Eén van hen vertelde me dat zijn organisatie aan

Meer lezen

Wat is een serious game?

In een wereld waar nieuwe technologieën zorgen voor een snel veranderende maatschappij is een overgang van “passief leren” naar “actief leren” nodig om werknemers een

Meer lezen

Project TinCan

Vorige week hoorde ik in mijn omgeving de eerste serieuze stappen rondom Project TinCan. Voor mij een mooi moment hier een blogpost voor te schrijven. Ik

Meer lezen

Breinleren (brain-based learning)

Onderwijskundige principes zijn veelal gestoeld op empirisch wetenschappelijk onderzoek waarbij proefpersonen leerstof via verschillende werkvormen tot zich nemen. Daarbij is het rendement bij de verschillende

Meer lezen

Mobile learning

Je hoort het als e-learning leverancier steeds meer: ‘Mobile learning’. Waar denken we aan als we aan mobile learning denken? Altijd en overal Mobile learning impliceert

Meer lezen

Business case e-learning Deel 3

Deel III van de business case e-learning: Doelstellingen en Trends. Doelstellingen E-Learning is een middel om de doelstellingen van een (intern) opleidingshuis te behalen. Organisaties hebben veelal

Meer lezen

Rijnzathe 14, 7E Verdieping
3454 PV, Utrecht

Copyright inbrain (Graphix visions B.V.)