Cygnific is het klantcontactcentrum van AirFrance-KLM. De 1.500 medewerkers uit 36 landen werken elke dag om alle klanten van 1 van de grootste luchtvaartmaatschappijen van de wereld te voorzien van de beste service. In 18 verschillende talen bieden zij 24/7 “service with a smile” aan passagiers en reisorganisaties via e-mail, telefoon, live chat, social media en WhatsApp.
Hoe zorg je dat al deze mensen zo snel mogelijk aan de slag kunnen? Samen met Cygnific heeft inBrain het nieuwe onboardingstraject met eigen platform ontwikkeld.
Ontwerp en ontwikkel ons nieuwe onboarding traject, wat optimaal gebruik maakt van ons bestaande trainingscapaciteit en resulteert in een meer flexibele agent die eenvoudig getraind kan worden voor verschillende portfolio’s in de helft van de tijd. Dat was de letterlijke vraag aan verschillende leveranciers. inBrain bleek na een aantal rondes in dit offertetraject het beste aan te sluiten met ons voorgestelde oplossing en team.
De oplossing voor deze vraag, was wat ons betreft starten met een uitgebreide analyse van de behoeftes. Er waren namelijk op dat moment een inwerkprogramma met 40 trainingsdagen, waar een sterke behoefte was aan digitalisering.
Na deze analysefase, bleek een faciliterend leerplatform met daarop verschillende types leercontent het best aan te sluiten. Daarbij hebben we verschillende trainers binnen Cygnific opgeleid en begeleid tot het zelf kunnen ontwikkelen van digitale leercontent.
Een volledig op maat ontwikkeld leerplatform, wat volledig aansluit op het inwerkprogramma van nieuwe medewerkers. Tevens zit er een sterk sociaal component in, wat er voor zorgt dat nieuwe medewerkers zich direct onderdeel voelen van de organisatie.
Er zijn diverse e-learningmodules ontwikkeld en een aantal trainers opgeleid tot het zelf kunnen ontwerpen en ontwikkelen van e-learningcontent in door inBrain ontworpen template.