over

onboarding

overBRENGEN

STRATEGIE

MIDDELS

E-LEARNING

Eén van de belangrijkste strategische veranderingen binnen KPN in een zeer korte tijd overbrengen aan alle KPN’ers middels e-learning. Dat was de uitdaging voor inBrain, die we graag aan zijn gegaan!

de uitvraag

KPN HUSSEL

De vraag

Hoe brengen wij onze nieuwe merkstrategie en propositie onder de aandacht bij onze medewerkers zodat ze er ook direct mee aan de slag kunnen? Dat was de vraag die KPN bij inBrain neerlegde. Na jaren onder drie verschillende namen te hebben geopereerd (XS4ALL, KPN en Telfort) is ervoor gekozen onder één naam verder te gaan: KPN, Het netwerk van Nederland. Tegelijkertijd met de communicatie van deze nieuwe identiteit wilde KPN haar nieuwe propositie, Hussel, introduceren bij haar medewerkers. De medewerkers moesten namelijk op de hoogte zijn van de veranderingen voordat de nieuwe propositie daadwerkelijk live kon gaan. Dit resulteerde in een deadline van vijf weken en een intensieve samenwerking.

De oplossing

Een e-learningmodule van ongeveer 45 minuten waarin de medewerker kennismaakt met zowel de nieuwe merkstrategie als de nieuwe propositie. Door een enthousiasmerende video die inspeelt op het gevoel en de saamhorigheid, wordt de medewerker deelgenoot van de nieuwe merkstrategie: Het netwerk van Nederland. Vervolgens leert de medewerker op interactieve manier de nieuwe propositie kennen. Nadat de nieuwe propositie eigen is gemaakt kan de medewerker in verschillende cases gaan oefenen. In welke situaties is de nieuwe propositie een uitkomst? Wat is er veranderd? Wat zijn de nieuwe voordelen? Elke case speelt zich af ergens in Nederland en we behandelen in elke case een andere doelgroep; alleenstaand, klein zakelijk, een gezin, etc. Door Hussel op de juiste manier te gebruiken ontstaat er een netwerk van tevreden klanten: Het netwerk van Nederland.

Resultaat

In totaal zijn er 6000 medewerkers binnen twee weken klaargestoomd om met de nieuwe propositie aan de slag te gaan. KPN is zeer tevreden over het concept van de module en de vernieuwende, moderne stijl die goed past bij de merkgedachte van Hussel. Verder is KPN blij met de afwisselende en vernieuwende vormen in de module. Door casuïstiek te verwerken in de module kon de medewerker met concrete handvatten direct aan de slag.

Stichting Lezen & Schrijven

LEES MEER

Albert Heijn

LEES MEER

Rijnzathe 14, 7E Verdieping
3454 PV, Utrecht

Copyright inbrain (Graphix visions B.V.)

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten