Iemand die voor een zaal staat te praten over beleggen is misschien niet heel spectaculair, maar zelf proberen te beleggen wél. NN Investment Partners had een beleggingsspel waarbij de deelnemers in een scenario zelf kunnen ervaren wat beleggen inhoudt. Dit spel werd echter grotendeels op papier gespeeld en was erg arbeidsintensief voor de spelleiders. De vraag aan inBrain was om hier een digitale leeroplossing voor te bedenken.
inBrain heeft de investment game online en interactief gemaakt, de FCMA app. De deelnemers gebruiken iPads om informatie op te zoeken en investeringen in te dienen. De FCMA app bevat naast informatie over het fonds, ook duidelijke uitleg over vermogensbeheer met video’s en een woordenlijst.
Het spectaculairst is een game waarin spelers zelf hun beleggingsvaardigheden kunnen testen door een virtueel bedrag te investeren. Ze kunnen hun prestaties in de app ook vergelijken met anderen om competitie aan te wakkeren.
Op de nieuwe manier is het spel moderner, dynamischer en betrouwbaarder. Omdat de spelers eerst zelf ervaren hebben hoe een beslissing uitpakt, zijn ze geïnteresseerder in de achterliggende theorie en kunnen ze dit vervolgens beter toepassen in de praktijk.
Het resultaat is een interactieve, digitale oplossing die als zeer prettig en leerzaam wordt ervaren. De leeroplossing is zelfs inmiddels door meerdere landen in de NNIP organisatie in gebruik is genomen.