Hoe laat je nieuwe medewerkers op een leuke, interactieve en snelle manier kennismaken met de organisatie, zodat ze vanaf dag één ambassadeur zijn van jouw organisatie? NS zocht naar een algemene introductiemodule voor al haar nieuwe medewerkers met als doel hen enthousiast te maken over NS en haar maatschappelijke rol.
Hoe laat je nieuwe medewerkers op een leuke, interactieve en snelle manier kennismaken met de organisatie, zodat ze vanaf dag één ambassadeur zijn van jouw organisatie? NS zocht naar een algemene introductiemodule voor al haar nieuwe medewerkers met als doel hen enthousiast te maken over NS en haar maatschappelijke rol.
We ontwikkelden een module die de medewerker in sneltreinvaart wegwijs maakt in de wereld van NS: de 100%NS reisgids. In deze reisgids wisselen foto’s, video’s en leuke verhalen uit de organisatie elkaar af. De deelnemer doorloopt verschillende hoofdstukken en krijgt via afwisselende werkvormen informatie over alles wat ze als kersverse medewerker willen en moeten weten. Ze leren over de missie, visie, cultuur, geschiedenis, organisatiestructuur en klanten. Medewerkers doorlopen meerdere hoofdstukken en zien de score oplopen. Tot ze 100% NS zijn!
De module geeft op een interactieve manier een eerste indruk van NS als organisatie en werkgever. De nieuwe medewerker leert de organisatie kennen vanuit meerdere perspectieven, zoals dat van de klant, van collega’s en vanuit de organisatie. In de module zitten tips waar de medewerker direct iets mee kan, maar ook aanknopingspunten waarmee hij/zij zelf op onderzoek uit kan. Zo gaan nieuwe medewerkers direct enthousiast aan de slag en worden ze gestimuleerd de organisatie en de mensen te gaan ontdekken.